هنر به عنوان نیروی طبیعت

چهار هنرمند چند وجهی به کمک آیپد پرو و مک بوک پرو، پروژه های دیجیتال فراگیر را خلق می کنند و در نمایشگاه هنری هند ۲۰۲۴، جلسات Today at Apple را برگزار می کنند.

در یک شهرک صنعتی ساده در جنوب بمبئی، دو مرد جوان در استودیوی خود ایستاده اند و عمیق در گفتگو، ایده های خود را به اشتراک می گذارند.

اینگونه است که آرون “مایلس” پریرا و آمایا شیند بیشتر اوقات استراحت خود را سپری می کنند. پریرا مهندس محصول در Animal Factory است، در حالی که Shinde به عنوان طراح در استودیوی BigFat در طبقه بالا کار می کند. آنها به همراه دھروو جانی و سادھنا پراсад هنرمندان دیجیتال مقیم نمایشگاه هنری هند ۲۰۲۴ هستند.

این هنرمندان علاوه بر ارائه آثار خود، جلسات سفارشی Today at Apple را نیز برگزار خواهند کرد که در آن شرکت کنندگان با استفاده از iPad و الهام گرفته از تمرینات هنرمندان، آثار هنری خلق خواهند کرد. این برنامه با جلسات ویژه Today at Apple توسط Apple Creative Pros برای نمایشگاه هنری هند تکمیل خواهد شد.

آرون “مایلس” پریرا و آمایا شیند

تم امسال “نیروهای طبیعت” است و پاسخ پریرا و شیند با عنوان Ornithoscope است. این تجربه دیداری و شنیداری فراگیر که به طور کامل با مک بوک پرو و آیپد پرو ساخته شده است، به مخاطبان امکان می دهد تغییرات در تنوع زیستی پرندگان هند را در 15 سال گذشته بررسی کنند.

پریرا، هنرمند چند وجهی، نوازنده و اجراکننده زنده با خنده می گوید: “توضیح دادن دقیق کاری که در مهمانی ها انجام می دهم سخت است!” او مناظر صوتی تعاملی طراحی می کند و برای تولید موسیقی و مهندسی صدا با Ableton Live و Logic Pro X کار می کند.

او با شینده، هنرمند باتجربه ای که از مردم و مکان ها الهام می گیرد، همکاری می کند. شینده پس از دریافت مدرک در هنرهای کاربردی، مهارت های خود را در خیابان های بمبئی تقویت کرد.

شینده که اپل پنسل و آیپد پرو را همراهان ضروری سفر می داند، می گوید: “من عاشق طرح زدن در نمایشگاه ها، استودیوها و حتی باغ وحش هستم!” “بخش مورد علاقه من از روز، رفت و آمد صبحگاهی با قطار محلی است. آن زمان است که بیشتر برای طراحی الهام می گیرم.”

بمبئی هم الهام بخش و هم بوم نقاشی است. پریرا می گوید: «در دوران کودکی، همیشه عاشق شنیدن آواز پرندگان بودم. اما با کاهش جمعیت پرندگان، صدای آنها را کمتر و کمتر می شنوید.»

شیند موافق است: «می خواهیم توجه مردم را به این جلب کنیم که دنیای طبیعی ما هر روز ساکت تر می شود.»

چیدمان آنها در نگاه اول بسیار ساده است – یک آیپد پرو و یک صفحه نمایشگر به همراه شش بلندگو. پس از اینکه بازدیدکننده ایالتی را برای کاوش انتخاب می کند، بلندگوها صدای فراگیر پرندگان آن منطقه را پخش می کنند. با حرکت دادن اسلایدر بین سال های 2008 و 2022، تأثیرات شهرنشینی و جنگل زدایی به طرز نگران کننده ای آشکار می شود.

روندهای خلاقانه هنرمندان همزمان مستقل و در هم تنیده هستند. شیند برای هر منطقه، آثار هنری مستقلی خلق می کند که گونه های منحصر به فرد پرندگان محلی را به تصویر می کشد. او این آثار را با استفاده از Procreate روی آیپد پرو و با اپل پنسل به صورت دستی خلق می کند.

پرایرا سپس طرح ها را با استفاده از تراشه M3 Max به مک بوک پرو خود وارد می کند و با استفاده از تکنیکی به نام “نمونه برداری چندگانه” آنها را تغییر می دهد. کل نرم افزار این چیدمان با مکس MSP ساخته شده است، که یک زبان برنامه نویسی است که به او امکان می دهد صدا را تقویت کند و جلوه های بصری را بر اساس تعامل مخاطبان ایجاد کند.

درئو جانی

اگر “Ornithoscope” بازدیدکنندگان را به پرواز در میان ابرها دعوت می‌کند، بازی ویدیویی تعاملی دروو جانی، نویسنده و هنرمند، آنها را کیلومترها به زیر پوسته زمین می‌برد.

بازی با عنوان شاعرانه “زمان زیادی طول می کشد تا یک کوه بزرگ شود”، بازیکنان را به یک جستجوی زیرزمینی برای کشف دانه ای که زنجیره کوه های گات غربی را به وجود آورده است، می فرستد. بازیکنان باید از زیرزمینی پر از شعر، افسانه ها و تأملات در مورد زبان و منظر که با مک بوک پرو با تراشه M3 Max طراحی و برنامه ریزی شده است، پایین بیایند.

جانی توضیح می دهد: “این پروژه نام خود را از یک افسانه محلی درباره مردی گرفته است که به دنبال آب برای سرزمین تشنه می گردد. جستجوی او خدایان در حال خواب در اعماق زمین را بیدار می کند. با بیدار شدن آنها، گات غربی به وجود می آید و مرد به دلیل گناهانش به دانه ای کوچک نفرین می شود.”

جانی بنیانگذار استودیو Oleomingus است، استودیوی بازی سازی و هنرهای تجربی برنده جوایزی که او آن را با سوشانت چاکرابورتی، کدگذار خلاق، اداره می کند.

جانی در ساحل دامان بزرگ شد، منطقه ای که توسط یک ذخیره گاه طبیعی و یک جنگل ح محافظت شده احاطه شده است. امروزه این منطقه به عنوان یک کریدور حمل و نقل بین احمدآباد و بمبئی عمل می کند. موضوع “نیروهای طبیعت” او را به بررسی نیروهای کندتر مانند رسوب گذاری و زمان زمین شناسی، و نقشی که انسان ها و زبان در کج کردن این فرآیندها ایفا می کنند، سوق داد.

با الهام از کتاب “Jejuri” اثر آروون کولاتکار، جانی با نوشتن مجموعه ای از اشعاری که مفاهیم پرهیزگاری، منظر و تاریخ را در هم می آمیزند، شروع می کند. فرآیند بصری شامل ساختن بافت ها در Adobe Photoshop یا نقاشی دستی آنها با Apple Pencil روی iPad Pro است.

سپس کار به MacBook Pro منتقل می شود، جایی که بازی های رنگارنگ و پیچیده با استفاده از ابزارهای مدل سازی سه بعدی مانند Substance و SketchUp ساخته می شوند. او سپس بازی را در موتور بازی سازی Unity3D کامپایل می کند و نقشه های نور را با ردیابی پرتو پشتیبانی شده توسط سخت افزار برای کمک به ایجاد محیط بازی پیش محاسبه می کند.

صدرا پرشاد

در حالی که بازیکنان در بازی جانى در افسانه ها و تاریخ غوطه ور هستند، صدرا پرشاد تلاش می کند تا مخاطبان را کاملا در زمان حال نگه دارد.

پرشاد، نقاش دیواری و تصویرگر، می گوید: “پروژه من بازگشت خواهم آمد (போயிடு வரேன்) نام دارد. من می خواهم مخاطبانم از دنیایی که من خلق می کنم بازدید کنند، سپس برگردند و تغییری ایجاد کنند.”

پرشاد برای ایجاد یک نقاشی دیواری بزرگ از Procreate و Procreate Dreams روی iPad Pro استفاده می کند. این نقاشی دو دنیا را نشان می دهد: یکی نتیجه زندگی ناپایدار و دیگری نتیجه اصلاح روش های زندگی بشر است. این هنرمند با برنامه Artivive همکاری می کند تا نقاشی دیواری را به یک تجربه تعاملی واقعیت افزوده (AR) برای مخاطبان تبدیل کند.

“استودیوی سیار” پرشاد – iPad Pro و Apple Pencil – همیشه همراه اوست. او معتقد است بهترین کارهایش را زمانی انجام می دهد که جابجا شده باشد. تا کنون، حرفه او او را از مدرک کارشناسی ارشد در لندن به اقامتگاه هایی در سانفرانسیسکو و شانگهای برده است.

Procreate در iPad Pro با Apple Pencil زندگی من را تغییر داد. روان بودن و عملکرد آن را برای یک هنرمند عالی می کند.

اکنون که به خانه و بمبئی محبوبش بازگشته است، از شهرنشینی گسترده ای که در سراسر شهر می بیند، ابراز ناراحتی می کند: “این مرا آزار می دهد و این احساس را به داخل این پروژه هدایت می کنم.”

او توضیح می دهد: “وقتی وارد یک فضای طبیعی می شوم، اکوسیستم هایی از حشرات، موجودات زنده و گیاهان را می بینم. آنها در تعادل کامل وجود دارند. امیدوارم انسان ها نیز بتوانند با سایر موجودات زنده این سیاره در هماهنگی زندگی کنند.”

اپل برای فعالیت هنری او، پایه محکمی را فراهم کرده است. او با شور و شوق می گوید: “Procreate روی iPad Pro با Apple Pencil زندگی من را تغییر داد. نرمی و عملکرد آن را برای یک هنرمند عالی می کند. با ترکیب آن با MacBook Pro، می توانم از iPad Pro به عنوان یک صفحه نمایش دوم استفاده کنم، که فضای بیشتری برای کار به من می دهد.”

Today at Apple در نمایشگاه هنری هند:

کارهای هنرمندان دیجیتالی امسال در مرکز اقامتگاه دیجیتالی (Digital Residency Hub) داخل استودیو به نمایش گذاشته می شود. از اول تا چهارم فوریه، این هنرمندان جلسات Today at Apple خود را که با موضوع “نیروهای طبیعت” الهام گرفته شده است، رهبری خواهند کرد.

  • در جلسه “بازآفرینی نظم طبیعی”، پراشاد از شرکت کنندگان دعوت می کند تا با استفاده از iPad، Apple Pencil و Procreate، روی یک قطعه سمبیوتیک جدید و اصلی که از نقاشی دیواری تعاملی او الهام گرفته شده، همکاری کنند.
  • جلسه جانی با عنوان “داستان های اصلی” به شرکت کنندگان این امکان را می دهد تا نگاهی به فرآیند خلاقانه او داشته باشند و با استفاده از iPad داستان قابل بازی خود را خلق کنند.
  • جلسه “درس های آواز پرندگان” پریرا و شینده، شرکت کنندگان را قادر می سازد تا با استفاده از iPad، Apple Pencil و Procreate، تصاویر اختصاصی خود را با الهام از کتابخانه ای متنوع از صداها طراحی کنند.

علاوه بر جلسات هنرمندان، حاضران در نمایشگاه همچنین می توانند در کارگاه های تعاملی Today at Apple که توسط Apple Creative Pros از Apple Saket در دهلی برگزار می شود، شرکت کنند. این جلسات برای افراد در تمام سنین و سطوح تجربه طراحی شده است تا به آنها کمک کند با iPad و Apple Pencil خلاقیت بیشتری داشته باشند.

  • در جلسه “تور هنری”، شرکت کنندگان یاد می گیرند که با استفاده از iPad آثار هنری برجسته نمایشگاه هنری هند را مشاهده و ترسیم کنند.
  • جلسه محبوب “کارگاه” به شرکت کنندگان یاد می دهد که چگونه در 60 دقیقه با استفاده از Apple Pencil روی iPad، خودنگاره بکشند.

Today at Apple یک برنامه جهانی منحصر به فرد است که جلسات رایگان ارائه می دهد که به مشتریان در آزاد کردن خلاقیت خود و به حداکثر رساندن پتانسیل دستگاه های خود کمک می کند. این جلسات آموزشی و الهام بخش که در فروشگاه های اپل در سراسر جهان، از جمله Apple BKC و Apple Saket برگزار می شود، از مهارت های اساسی و درس های عملی گرفته تا استفاده از برنامه های حرفه ای را شامل می شود.

به مناسبت پانزدهمین سالگرد نمایشگاه هنری هند، “Arboretum” – یک چیدمان عمومی خیره کننده توسط هنرمندان معروف دهلی، Thukral & Tagra – به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا باغ دیجیتال خود را با استفاده از iPad ایجاد کنند.

حاضران در نمایشگاه که مایل به شرکت در هر یک از جلسات Today at Apple یا گفتگوهای هنرمندان هستند، می توانند آنلاین ثبت نام کنند.