تجربه جدید واقعیت افزوده (AR) خلاقیت دانش آموزان را شکوفا می کند

هنرمندان استرالیایی با استفاده از تبلت iPad Pro و قلم Apple Pencil، یک تجربه آموزشی غوطه ور جدید خلق کرده اند که دانش آموزان را تشویق می کند تا با هم روی پروژه های مشترک خلاقانه کار کنند و ارتباط خود با محیط زیست را تقویت نمایند.

با الهام از کنجکاوی نسبت به دنیای طبیعی، Deep Field یک تجربه و برنامه هنری غوطه ور جدید است که توسط هنرمندان استرالیایی و متخصصان فناوری خلاق، Tin Nguyen و Edward Cutting از Tin&Ed، با استفاده از iPad Pro و Apple Pencil ساخته شده است. این تجربه تعاملی واقعیت افزوده (AR) و صوتی که در ابتدا در گالری هنر نیوساوت ولز در سیدنی و مرکز گتی در لس آنجلس در دسترس است، به دانش آموزان و خانواده ها در سراسر جهان امکان می دهد تا از طریق بازآفرینی مشترک خود از محیط زیست، به صورت مشترک و در زمان واقعی ایجاد ارتباط کنند.

شرکت کنندگان در Deep Field با استفاده از قدرت و قابلیت حمل iPad Pro به همراه دقت Apple Pencil برای تقویت خلاقیت، الهام بخش آثار هنری و محیط زیست برای ترسیم گیاهان و جانوران خود با رنگ ها، اشکال و بافت های زنده هستند. پس از رویاپردازی درباره قسمت های گیاهی خارق العاده، شرکت کنندگان طرح های خود را با Apple Pencil در برنامه Deep Field iPad ترسیم می کنند که سپس به یک پایگاه داده جهانی از گیاهان ترسیم شده توسط شرکت کنندگان در سراسر جهان به صورت زمان واقعی اضافه می شود و یک اکوسیستم جدید را خلق می کند. جایی که دنیای نامرئی گیاهان از طریق جادوی AR آشکار می شود. شرکت کنندگان با استفاده از اسکنر LiDAR روی iPad Pro، شاهد شکوفایی آثار هنری خود به ساختارهای گیاهی سه بعدی دیدنی در سراسر کف، دیوار و سقف اطراف خود هستند و دنیای طبیعی غوطه ور و تازه تصور شده ای را خلق می کنند.

تجربه هدایت شده، مخاطبان را تشویق به در نظر گرفتن دیدگاه های جدید و تفکر متفاوت در مورد سیاره، از گیاهانی که هزار سال زندگی کرده اند تا گونه های جدید و تصور شده، می کند. برای ارتقای این تجربه به سطح دیگری، حالت UV برنامه همچنین به دانش آموزان و خانواده ها این امکان را می دهد تا دنیای تازه خلق شده خود را در یک بعد متفاوت ببینند، همانطور که جهان را به عنوان گرده افشان تجربه می کنند.

تین و اد، هنرمندان چند رشته ای، تجربیات پویا، سرگرم کننده و تعاملی را در سراسر جهان خلق می کنند که مرزهای به هم پیوسته بین هنر، طراحی و فناوری و دنیای فیزیکی و دیجیتال را کاوش و گسترش می دهد. Deep Field فراتر از یک شبیه سازی غوطه ور، از فناوری قابل دسترس استفاده می کند که مردم را قادر می سازد تا خلاقیت را به زندگی بیاورند، در عین حال بر نیاز به حفاظت از سیاره تأکید می کند.

برای زنده کردن تجربه Deep Field در این مقیاس، Tin&Ed پیشینه خود در هنر و طراحی و علاقه به فناوری‌های خلاق را با هم ترکیب کردند تا به طور ماهرانه در چندین دستگاه کار کنند. قدرت MacBook Pro، Mac Studio با M1 Ultra و Studio Display، همراه با پلتفرم سه بعدی Unity، امکان توسعه دنیای پیچیده سه بعدی را فراهم کرد که سپس برای زمان واقعی بهینه شدند. برنامه Deep Field با استفاده از چارچوب ARKit اپل طراحی شده است که امکان ادغام ویژگی‌های حسگر عمق در iPad Pro با تراشه M2 را برای تولید ساختارهای گیاهی سه بعدی دیدنی در AR فراهم می‌کند. اسکنر LiDAR پیشرفته در iPad Pro، قابلیت‌های تشخیص عمق پیشرفته‌ای را برای اندازه‌گیری فاصله نور ارائه می‌کند و از اطلاعات عمق پیکسل یک صحنه برای ارائه تجربیات AR سریع‌تر و واقعی‌تر استفاده می‌کند.

تین نوین، هنرمند Tin&Ed، می‌گوید: «واقعیت افزوده برای ما یک ابزار هنری قدرتمند برای روایت داستان است، زیرا غوطه‌ور و چندحسی است. قدرت تراشه M2 روی iPad Pro امکان ایجاد اثری را فراهم کرده است که کودکان از سراسر جهان را قادر می‌سازد تا در زمان واقعی دنیای جدیدی را با هم تصور کنند.»

تین نوین، هنرمند Tin&Ed، می‌گوید: «برای ما، واقعیت افزوده به دلیل غوطه ور و چندحسی بودن، یک ابزار هنری قدرتمند برای روایت داستان است. قدرت تراشه M2 روی iPad Pro امکان ایجاد اثری را فراهم کرده است که کودکان از سراسر جهان را قادر می‌سازد تا در زمان واقعی دنیای جدیدی را با هم تصور کنند.»

ادوارد کاتینگ، هنرمند Tin&Ed، می‌گوید: «Deep Field کودکان را تشویق می‌کند تا به دنیای طبیعی و جایگاه خود در آن عمیق‌تر نگاه کنند، گوش دهند و فکر کنند. ما امیدواریم که آنها از این تجربه با احساس شگفتی و کنجکاوی و ارتباط عمیق‌تر با طبیعت و یکدیگر خارج شوند.»

برای تقویت تجربه چندحسی، Deep Field دارای یک منظره صوتی چند کاناله از گونه های فراموش شده و منقرض شده است که توسط طبیعت شناس صوتی مشهور مارتین استوارت ساخته شده است، که حس جدیدی از زیبایی محیط پر سر و صدای دنیای طبیعی را به ارمغان می آورد. استوارت، به همراه بنیاد خود، The Listening Planet، ضبط صداهای سیاره و رساندن صدای طبیعت به جهان به امید حفاظت از آینده آن را به عنوان کار زندگی خود قرار داده است.

اکنون Deep Field برای دانش آموزان و خانواده ها در گالری هنر نیوساوت ولز در سیدنی در دسترس است و از شنبه 8 جولای تا یکشنبه 16 جولای برای بازدیدکنندگان در مرکز گتی در لس آنجلس در دسترس خواهد بود.

دکتر مایکل برند، مدیر گالری هنر نیوساوت ولز، می‌گوید: «Deep Field فرصتی جدید برای کوچک‌ترین بازدیدکنندگان ما است تا تقاطع هنر و فناوری را تجربه کنند. با تشکر از دیدگاه Tin&Ed، با شروع تجربه در گالری Yiribana ما، از هر شرکت کننده دعوت می شود تا از طریق لنز قدیمی‌ترین فرهنگ‌های پیوسته جهان، همانطور که در آثار هنری بومیان و جزایر تنگه تورس به تصویر کشیده شده است، به دقت به طبیعت نگاه کند. همچنین از کودکان تشویق خواهد شد تا با مشاهده و پاسخ به چشم انداز طبیعی باشکوه که به طور یکپارچه در محوطه موزه هنر جدید ما در سیدنی در کشور Gaadigal ادغام شده است، با محیط اطراف خود ارتباط برقرار کنند.»

تیموتی پاتس، مدیر موزه J. Paul Getty، می گوید: “این دومین همکاری Getty با Tin&Ed است، پس از برنامه iOS که آنها برای نمایشگاه ویلیام بلیک ما ایجاد کردند. Deep Field به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا از آثار هنری مجموعه Getty، از جمله باغ مرکزی خودمان (یک اثر هنری زنده)، الهام بگیرند و با افرادی در آن سوی جهان همکاری کنند تا یک اثر هنری تعاملی در حال تغییر در واقعیت افزوده ایجاد کنند. علاوه بر پل زدن بین هنر سنتی و فناوری جدید، به عنوان یک یادآوری ملایم عمل می کند که ما این زمین را با دیگران به اشتراک می گذاریم و برای مراقبت از آن باید به عنوان یک تیم کار کنیم.»

پس از در دسترس بودن در سیدنی و لس آنجلس، تجربه Deep Field به یک تور جهانی، با رسیدن به اروپا در اکتبر و سپس به آسیا در نوامبر، از جمله توقف در موزه هنر و علم سنگاپور، ادامه خواهد یافت.